اجتماعی

لزوم اجرای تبصره واگذاري هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با وزارت ورزش و جوانان

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران بر اجرای تبصره مصوبه "مجوز واگذاري و انجام معامله هفت فقره املاک متعلق به شهرداري تهران با ملك موسوم به ورزشگاه تختي متعلق به وزارت ورزش و جوانان" تاکید کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین ، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا در تذکری بر اجرای تبصره مصوبه “مجوز واگذاري و انجام معامله هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملك موسوم به ورزشگاه تختي متعلق به وزارت ورزش و جوانان” تاکید کرد.

شمس‌احسان ادامه داد: در تاریخ 01/07/1402 بر اساس صورتجلسه شماره 724959 که فی مابین شهردار تهران و وزیر ورزش و جوانان تنظیم و امضاء شده است، شهرداری تهران در راستای اجرای طرح آزاد راه شهید شوشتری و پروژه خط 7 متروی تهران، اقدام به انجام معامله ای کرد که بخشی از زمین مجموعه ورزشی تختی را از وزارت ورزش تحویل گرفت و در ازای ملک مذکور، 7 مجموعه ورزرشی را به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تحویل داد.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این راستا شهرداری تهران لایحه ای تنظیم و به صحن شورا ارسال کرد و اعضاء شورای شهر تهران در دویست و پنجمین جلسه رسمی خود در تاریخ 12/10/1402 به منظور اجراي طرح‌های ترافيكي و توسعه شبكه حمل و نقل شهری (تكميل بزرگراه شهيد شوشتري و توسعه خط 7 متروي تهران)، به شهرداري تهران اجازه داد نسبت به واگذاري و انجام معامله هفت فقره املاك متعلق به خود به وزارت ورزش و جوانان اقدام کند.

وی افزود: اما در تبصره این مصوبه که با شماره 21388 به شهرداری تهران ابلاغ شد که شهرداري تهران مكلف شد در ازاي املاك واگذارشده، نسبت به تأمين زمين معوض و هم‌چنين اعتبار مورد نياز در لايحه بودجه سال 1403 جهت ساخت مجموعه‌هاي ورزشي جايگزين اقدام کند.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: علاوه بر تبصره مندرج در مصوبه موصوف،در جلسات و توافقات اولیه ای که در شهرداری تهران در راستای انجام تهاتر مذکور تشکیل شده بود ، حسب دستور شهردار تهران سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران موظف شده تا پایان آذر ماه 1402، اراضی مناسبی در مناطق 13 ، 18 ، 19 ، 20 و 22 به مساحت حداقل 30 هزار متر مربع به منظور ساخت مجموعه ها و دهکده های ورزشی به عنوان معوض در اختیارسازمان ورزش شهرداری تهران قرار دهد، اما با گذشت بیش از 4 ماه از تاریخ تصویب لایحه و تنظیم صورتجلسه داخلی ، هنوز اقدام موثری در خصوص معرفی و واگذاری املاک معوض به سازمان ورزش صورت نگرفته است.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: لذا شایسته است اقدامات لازم‌نسبت به اجرای این تبصره صورت گیرد و گزارش آن به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا