اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

برخط نبودن سازمان نظام مهندسی، عامل طولانی شدن مجوزهای ساخت است

سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات معاون وزیر راه مبنی براینکه میاینگین زمان صدور پروانه ساخت در برنامه هفتم توسعه سه ماه است گفت:برخط نبودن برخی از دستگاه ها نظیر نظام مهندسی مانع اصلی کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی است.

علیرضا نادعلی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو‌با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: با آغاز دوره شورای اسلامی ششم، تمامی اعضا و ریاست محترم شورا به دنبال کاهش زمان صدور پروانه ساخت به حداقل ممکن بودند. در این راستا، شهرداری تهران تلاش‌های قابل توجهی انجام داده است و به طور کلی این سیاست به عملیاتی شدن رسیده است.

وی ادامه داد: البته، میانگین زمان صدور پروانه ساخت بین مناطق مختلف متفاوت است، اما به طور کلی زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش قابل توجهی داشته است. در دوره‌های قبل، برخی اوقات این زمان حتی تا یک سال و نیم هم طول می‌کشید.

نادعلی افزود:با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌های مربوطه مانند سازمان نظام مهندسی هنوز به صورت برخط فعال نیستند و به همین دلیل زمان صدور پروانه ساخت هنوز به طور کامل با ایده‌آل ها هماهنگ نشده است. در صورتی که این دستگاه‌ها به صورت آنلاین فعال شوند، بدون شک زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش خواهد یافت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا