اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

۷۰ درصد از قانون جهش تولید مسکن هنوز اجرایی نشده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه 70 درصد از قانون جهش تولید مسکن هنوز اجرایی نشده است گفت: پیش بینی های دولت در بحث مسکن محقق نشد و‌ دولت عملکرد موفقی در بخش مسکن نداشته است.

رحیم زارع در گفتگو‌با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: دولت به مردم وعده داد طی چهار سال،چهار میلیون واحد مسکونی بسازد،اما به دلیل طولانی شدن روند واگذاری زمین، این وعده به تعویق افتاده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با تأکید بر اینکه باید دولت تمرکز بیشتری بر مسئله مسکن داشته باشد، به موضوع مسکن به عنوان بخشی که بیشترین تأثیر را بر بودجه خانوارها دارد، اشاره کرد.

او بیان کرد که اداره‌های دولتی در طرح نهضت ملی مسکن دست انداز ایجاد کرده اند.

زارع افزود: اراضی باید در ابتدا مشخص شده و سپس به مردم واگذار شوند. تأخیر در فرآیند واگذاری اراضی باعث شده تا پیش‌بینی‌های دولت در زمینه مسکن به موفقیت نرسد.

وی افزود: همچنین، بانک‌ها باید مبلغ 360 هزار میلیارد تومان را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می‌دادند، اما این مبلغ هنوز تخصیص پیدا نکرده است. البته در چند ماه اخیر، طرح نهضت ملی مسکن تا حدی پیشرفت کرده است، اما انتظار می‌رود حداقل نصف وعده یا حتی کمتر از آن محقق شود.

او با یادآوری این نکته که بیش از 70 درصد از قانون جهش تولید مسکن هنوز اجرایی نشده است، بیان کرد که مجلس نقش همراه با دولت در بخش مسکن دارد، زیرا تأمین مسکن تأثیر قابل توجهی در تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری و خانه دار شد دهک های پایین درآمدی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اما به طور کلی، به نظر می‌رسد تلاش‌های دولت در زمینه مسکن به آرامی در حال بهبود است.

نماینده مجلس در خصوص حضور شرکت‌های چینی در بخش مسکن گفت: چین کشوری است که در بخش انبوه سازی بسیار موفق است حضور شرکتهای خارجی در بحث مسکن بسیار خوب است اما اینکه این حضور به چه صورتی باشد و فرآیند کار این شرکتها در بخش مسکن چگونه باشد بسیار تعیین کننده است.

اما به طور کل ما از هر کشوری که در بحث تولید مسکن به ما کمک کند استقبال می کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا