اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت مسکن کوچک متراژ ،زمینه ساز ازدواج جوانان است

نماینده مجلس بر لزوم ساخت واحدهای کوچک متراژ در قالب روش‌های مختلف نظیر خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد و گفت:ساخت این واحدها در مناطقی که مشکل زمین وجود دارد می‌تواند زمینه ساز ازدواج جوانان باشد.

حجت السلام مهدی باقری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو‌با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: دولت در بحث مسکن ورود خوبی داشته است. باتوجه به اینکه حوزه مسکن از جمله حوزه هایی است که ساخت آن زمانبراست، بنابراین نباید توقع داشت با یک تصمیم و در بازه زمانی کوتاه این معضل حل شود.

وی با بیان اینکه تامین زیرساختهای مسکن از جمله موارد بسیار مهم در حل بحران مسکن است افزود: در طرح نهضت ملی مسکن یکی از مولفه های اثرگذار در موفقیت این طرح، تامین آورده مردم است و با توجه به چالش تامین سهم آورده مردم و مخصوصا جوانان نباید توقع داشت که مشکلات طرح نهضت ملی مسکن به سرعت حل شود.

وی ادامه داد: مشکل مسکن و مخصوصا جوانان باید به سرعت حل شود. در ابتدای زندگی اگر جوانان در واحدهای کوچک متراژ زندگی کنند این مساله اشکالی ندارد چرا که سبب تشکیل خانواده می شود، اما قطعا اگر بخواهیم به صورت ریشه ای مشکل مسکن جوانان را حل کنیم باید تمهیدات لازم برای ساخت مسکن بزرگ متراژ را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان ساخت:بنده حتی با آپارتمان سازی نیز موافق نیستم و ساخت آپارتمان در قالب انبوه سازی، صرفا در جاهایی باید انجام شود که مشکل زمین به صورت جدی وجود داشته باشد در غیر این صورت در نقاطی که مشکل زمین وجود ندارد باید به سمت ساخت واحدهای بزرگ مقیاس ویلایی گام برداریم.

وی اذعان داشت: سیاست دولت در خصوص ساخت مسکن ویلایی بسیار درست است و مورد حمایت مجلس است، البته اقداماتی که دولت در حوزه مسکن دارد قطعاً نه مورد رضایت مجلس و نه حتی دولت است اما تلاش دولت قابل تقدیر است.

وی گفت: امیدواریم که دولت در طرح نهضت ملی مسکن مشکل زمین را حل کند و همچنین در قیمت گذاری مصالح ساختمانی اقدامات لازم را انجام دهد تا مردم بتوانند نسبت به ساخت مسکن ویلایی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تلاش برای افزایش جمعیت در کلان شهرها خلاف سیاست‌های کلان کشور است تصریح کرد:نباید دولت را تحت فشار قرار دهیم که در کلان شهرها نسبت به ساخت مسکن ویلایی اقدام کند باید تلاش کنیم که مهاجرت معکوس از تهران به سایر شهرها اتفاق بیفتد .

وی عنوان کرد: ساخت مسکن کوچک متراژ در کلان شهرها منعی ندارد به شرط آنکه پایگاهی برای اشتغال و تشکیل خانواده برای جوانان باشد .

وی گفت:در مجلس قانونی به تصویب رسیده که بر اساس آن ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان متاهل باید عملیاتی شود .به اعتقاد ما حداقل فضایی که برای دانشجویان متاهل انتظار داریم در نظر گرفته شود کمتر از ۳۰ متر نباید باشد.

نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: دولت اگر سوئیت های رایگان در اندازه های کوچک بسازد ‌و به صورت رایگان در اختیار زوجین قرار دهد این امر می تواند مشوق ازدواج باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا